< Ga terug naar home

De organisatie

De basis bestaat uit twee partners, office manager en een een bestuur. Per discipline wordt een beroep gedaan op specialisten, personen uit het begeleidingsteam en/ of  sympathiserende  bedrijven.

 

Daan Overeem: Als strategisch creatief werk ik graag samen met de doelgroep aan initiatieven gebaseerd op duurzaamheid en sociale meerwaarde. Ik wil iets positiefs doen voor de wereld, daarom staat de maatschappelijke missie voorop. Daarbij maak ik gebruik van (neuro)marketing en de drijfveren van Cialdini; eerst de mensen kennen, om ze dan te ‘raken’.

 

 

</>

 

 

Gabrielle van der Weide: Stadspedagoog, bedenkt in samenwerking klantgerichte projecten en fysieke en sociale programma’s t.b.v. sociale meerwaarde van omgeving en ondernemerschap 

 

 

</>

 

 

Marilu Kessel: office manager (en vegetarisch)

 

 

 

 


De stichting Duurzame Winkelstraat heeft een BEGELEIDINGSCOMMISSIE, waarin personen zitten die op basis van kennis en interesse gevraagd en ongevraagd advies geven.

</>

 

 

 

Michiel Hobbelt:  Sociaal psycholoog en geluksexpert http://www.gelukcentrale.nl

 

 

</>

 

Christiaan Oostdijk: Anthropologist | Researching the influence of social and cultural organisation on people’s behaviour and health University of Bristol

 

 

 

</>

 

 

Annemarie Pronk: werkt al meer dan tien jaar aan lokaal klimaatbeleid en is bekend als campagnestrateeg van o.a. de Warmetruiendag, bedenker van Houd de Warmte Binnen, de campagne voor energiebesparing door winkeliers en initiator van de Zonatlas.

 

 

</>

 

 

Reinier van den Berg, ambassadeur

 

 

  • Wim Vaessen: Directeur Essensor en Consumentenonderzoek specialist at Essensor b.v.
  • Jorna Spapens: Styling, ontwerpstudio voor interieur- en exterieuradvies.
  • Tjirk van der Ziel: Docent CHE, bezig met de interactie tussen technologie en groepen consumenten die kansen biedt voor een duurzamere samenleving..
  • Laurette Bulkens: energie-adviseur en bouwkundige.
  • Henri Fluit; accountant bij CROP.
  • Wim van Ginkel; Koninklijke Ginkel Groep B.V.
  • Gerrit Westhof: Service Sales Directeur Benelux at BESA.
  • Hans Hofsteden: Landschap en Stedenbouw.

In 2011 startte het initiatief Duurzame Winkelstraat waarin duurzaamheid en retail werden gekoppeld. In opdracht van het Ministerie van Economische Zaken werd gestart in de drie steden; Den Haag, Venlo en Arnhem. Dit initiatief kreeg toen minder vervolg door de afnemende aandacht van winkeliers voor duurzaamheid als gevolg van de crisis destijds.

Nu de economie weer is aangetrokken en winkeliers en consumenten steeds meer aandacht en interesse krijgen in duurzaamheid is in 2017 is onder de noemer ‘Gelukkig Winkelen’ het project opgestart. Aangepast aan de ervaringen en de huidige tijdgeest, met nieuwe partners, nieuwe uitgangspunten en onderzoeken. Na een pilot van een jaar in de binnenstad van Ede zijn de resultaten dermate veel belovend dat we graag doorgaan.

Daan werkte bij verschillende reclamebureaus in Amsterdam, in de retailsector en voor diverse winkelcentra. Hij ontwikkelde in samenwerking een verleidingsstrategie voor (buurt)initiatieven. In dit kader heeft Daan ook samengewerkt met onder andere Prof. J.D.M. van Hal, MSc PhD, hoogleraar Sustainable Building & Development aan Nyenrode. Uit deze samenwerking is de masterclass “Bewoners over de streep” ontstaan. Daan stond mede aan de basis van de gemeente-brede energiecampagne in Tilburg

Ook was hij in opdracht van de overheid bij Blok voor Blok regelingen betrokken, bij energiebesparingsregelingen en bij energie-acties in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. Deze opgedane expertise vormt de basis voor de bottom-up aanpak van dit initiatief

Stichting De Duurzame Winkelstraat, KvK 09217979